Lilla-zawans

Alla inlägg under juni 2010

Av Pernilla Netterberg - 28 juni 2010 09:56

                                                  

Av Pernilla Netterberg - 23 juni 2010 22:27

Idag åt Aramiz valpmat helt själv, han smackade i sig allt och slocknade  sen i 3 timmar. Torrfodret är rätt knepigt att få i honom men uppblandat med puppie burkmat från vetrinären så åt han upp allt.

Bravo Aramiz.!!!!

Av Pernilla Netterberg - 23 juni 2010 22:22

Då har jag gått igenom alla hundar här hemma med avmaskningsmedel.

Aramiz verkade tycka om det utan motstånd.(Aramiz fick 1 cm av masknings medel.

Tuzzan sprang iväg så det vart en katt och råtta lek med henne, men jag vann till slut.(Tuzz fick 2 cm maskmedel)

Hugo kröp in under sängen men det var bara att flytta på sängen sen fick han sin dos (Och det var hela 4cm mask medel.)

Om 2 veckor är det dax för Aramiz att avmaskas igen och den sista gången är 19/juli när han flyttar hem till Anna, Robin och Daniela.

Schema:

1. 4 veckors ålder.

2. 6 veckors ålder.

3. 8 veckors ålder.

Av Pernilla Netterberg - 22 juni 2010 23:24

                              

Av Pernilla Netterberg - 22 juni 2010 21:29

Nu var det ett tag sedan jag bloggade så nu ska vi uppdatera lite vad som har hänt här hemma.


Aramiz äter nästan ingenting från Tuzz eftersom hennes mjölk har sinat nästan helt och hållet sedan några dagar tillbaka.

Nu håller Aramiz på att lära sig att äta valpfoder.

Vi duttar i honom några teskedar kraftigt upp blött torrfoder 1 gång i timmen under dagarna.

Han sover helt själv i valphagen nu eftersom Tuzzan nu har blivit lilla Tuzz igen och sover ihop med mig i min säng.

Men piper Aramiz till så hoppar hon in i valphagen och låter honom snutta på henne ett tag så han somnar om, sen tillbaka till mig i sängen.

Jag har fått lära mig att man ska börja  låta valpen få smaka på valpfoder vid 2-3 veckors ålder.

Men Aramiz började nu vid 4 veckors ålder att lära sig äta valp foder eftersom jag inte hade fattat att man ska börja så tidigt. Men men..... så kan de gå.

Han uppskattar inte valpfoder utan vill bara dia på Tuzz men men det är bara att truga i honom så han fattar att valpar  äter valptorr foder som är kraftigt upp blött.


Nu har det spruckit igenom 4 st tänder på Aramiz, dom  är sylvassa.

Han har börjat skojbråka med Hugo och Tuzz (jag ska lägga upp lite bilder)

Anna har varit här ihop med dotter Daniela och hälsat på sin blivande lilla Aramiz (Jag ska lägga upp bilder på de också)


Jag och Carola har tagit massor av helt underbara bilder på Aramiz i en tekopp (Bilder kommer)


Nu har jag lärt mig också att man behövs inte här hemma så mycket dom första 3-4 veckorna, medans nu måste man kolla honom då han hela tider kommer på nya sätt att rymma från valphagen. Han är väldigt smidig och vig.


Jag skriver med en annan dag hej svejs för denna gång........



Av Pernilla Netterberg - 16 juni 2010 15:41

                                

Presentation


Här är min första valp. "Aramiz"

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

Översätt bloggen

Värde

Hur många besök på bloggen


View My Stats

Ovido - Quiz & Flashcards