Lilla-zawans

Alla inlägg under maj 2010

Av Pernilla Netterberg - 31 maj 2010 07:51

Då var det dax att åka upp och jobba undan en massa jobb på Huddinge sjukhus.

När jag inte kan se till dom små gossisarna så gör Pappa Micke, sandra och Nino kollen på alla 3 hundarna idag.

Men det känns inte så roligt att åka här ifrån under en dag, tänk vad mycket jag missar med mina små gosisar.....

Av Pernilla Netterberg - 30 maj 2010 12:43

Då har vi kommit fram till Aramiz 7dagar. Och Tuzzan äter jätte dåligt , nu får man börja lura i henne allt möjligt. Det Tuzzan tycker om är melon, köttbullar med ris och en klick filmjölk ihop geggat. *s* Det är inte mycket hon äter men man får vara på henne och handmata henne 5-6 gånger per dag så det är okej per dygn i mat intag.

Hon är så mån om sin lilla Aramiz, det räcker att han piper till lite så kommer hon springande och lägger upp sina 10 st tuttar så han kan fortsätta att äta och bli ännu större.  

SKK

Av Pernilla Netterberg - 28 maj 2010 09:43

Idag är det dax att ringa till SKK (Svenska kennel klubben) Jag ska beställa lilla Aramiz stamtavla, jag fick höra att det tar några veckor att få den och jag måste ju ha med mig den när han ska till Vetrinären den 16 juli.


Det nya om Tuzz är att hon börjar lämna Aramiz lite mera nu och bli våran Lilla Tuzz med mys och bortskämd fasoner som hon var innan valpning. Micke (min kille) tyckte precis efter Tuzz hade nedkommit med Aramiz att jag har förstört kontakten mellan honom och Tuzz. Tuzz tycker nämligen att det bästa som finns är pappa Micke!

Men i morse när han kom in i rummet där jag och Tuzz och Hugo och Aramiz håller till så vart hon jätte glad och ville ur valphagen för att få vara pappas lilla flicka med massor av mys. :-)


Jag skriver mer efter och berättar hur det går under dagen.

Av Pernilla Netterberg - 27 maj 2010 22:26

Som ni ser så har Tuzz fullt upp med lilla Aramiz *skrattar'                             

Av Pernilla Netterberg - 26 maj 2010 21:19

*skrattar*


Då var vi där igen, när man tror att man ska hinna så mycket nästa dag men hinner bara 50%.


Jag skulle ju ha bloggat om parning, valpning och valpar i dag men dygnet har ju för få timmar.

Jag fattar inte hur folk som bloggar hinner med att lägga upp så många inlägg på en dag, okej jag kanske lär mig med tiden.


Men jag ska ju hinna så mycket per dag, vara mamma till 3 st barn (Tur att bara en bor kvar hemma, där vann jag in lite tid *s* jag bara skoja.)

 Jobba på mitt vanliga jobb,  hinna med att klippa/trimma  lite hundar.

Vara med mina små yorkar och nu en valp också *s* . Och mitt i allt så ska jag vara en bra flickvän till min kille ( Men där blir det lite si så där med de.)


Det jag har bestämmt mig för här i livet är att inte göra något som är tråkigt, som att diska, städa, laga mat, segla *s* och allt annat som kan vara tråkigt.

Jag gör bara det som är roligt: Tvätta, mysa med hundarna jobba på sjukan, jobba i mitt trim, farma på facebook*asg*. och vara och handla onödiga saker i en jätte rolig affär i skärholmen. (Fröken C du vet vilken, du är ju min vapendragare i den affären *s*)

En annan sak som jag bara älskar är att omge mig med alla mina vänner, jag har en massa roliga och knasiga vänner som förgyller min vardag. Vissa är de hund intresse med , vissa drar jag iväg till Bulgarien med och hittar på en massa roliga saker.  (ta kort på gamla hotell  m.m .)


Jag har en annan vapendragare som jag hittar på massor av skoj med på jobbet och efter jobbet. *s*  Med henne och en vännina till ska jag gå en nagelskulpterings utb till hösten.(Har man inte fullt upp snart*asg*)


Jag har ju också en vännina som ska flytta från Sverige snart och öppna en bensin station nere i Marocco. Hon hittar alltid på en massa roliga saker som jag hänger med på ...... *s*


Sen har jag en gamal, gamal vännina som jag hittar på allt mellan A-Ö med, våran vänskap startade på nallebjörnen för 36 år sedan när hon försökte pilla ut mitt öga medans vi gick tärnor i ett luciatåg.*s* Sen fortsatte det när vi tränade gymnastik i en massa år som slutade med att vi vart tränare själva för en pojkgrupp. Vi gick också igenom en massa glamrocks band och hamnade backstage i mysoveraller *s*


Jag vill  tacka alla vänner runt mig för att ni finns ni är helt underbara!!!


Ja då har ni fått reda på lite om hur mitt liv fungerar och är.



Av Pernilla Netterberg - 26 maj 2010 13:10

Nu satte jag min bonusdotter "Sandis" som vakt och sällskap till Tuzz och Aramiz.

Jag var tvungen att springa ner och köpa Tuzzans special mat.

Hon var rätt dålig på att äta undertiden hon väntade lilla Aramiz och Arvid, så jag började ge henne en mat som heter "CPW Puppy all breed mat. Iden maten finns allt och lite till som är viktigt att hon får i sig när hon väntar valpar och under tiden  valparna diar henne.

En viktig sak jag lärde mig idag är att tiken äter 3 gånger så mycket efter valpning och så länge hon låter valparna dia henne.


Pris: 9 burkar kostar ca:207:-

men är värd sitt pris.


Jag passade på att boka tid för lilla Aramiz besök hos vetrinären innan han flyttar till sitt nya hem den 19/7-2010.


Han ska den 16/7  ner till vetrinären och kollas upp och få alla sprutor och id.nummer

Presentation


Här är min första valp. "Aramiz"

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

Gästbok

Översätt bloggen

Värde

Hur många besök på bloggen


View My Stats

Ovido - Quiz & Flashcards